IAM Digital Agencies

Πίνακας Περιεχομένου

Για να δούμε λοιπόν τα Google Ads τι ειναι;

Το Google Ads είναι η πλατφόρμα διαφήμισης, της Google, που επιτρέπει στους διαφημιζόμενους, να προβάλλουν διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησης της Google, στο YouTube και σε ένα εκτεταμένο δίκτυο, συνεργαζόμενων ιστότοπων.

Ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά του Google Ads:

  • Διαφημίσεις αναζήτησης: Διαφημίσεις που εμφανίζονται δίπλα ή πάνω από τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.
Google Ads τι ειναι
Επεξήγηση αποτελεσμάτων αναζήτησης στο Google
  • Διαφημίσεις εμφάνισης: Διαφημίσεις που εμφανίζονται υπο την μορφή Banner σε ιστότοπους του δικτύου Google ή συνεργαζόμενων εκδοτών.
Google Ads τι ειναι
Παραδείγματα διαφημίσεων Google Ads
  • YouTube διαφημίσεις: Διαφημίσεις video ή display* που εμφανίζονται στο YouTube.
  • Διαφήμιση βάσει στόχευσης κοινού: Επιτρέπει τη στόχευση συγκεκριμένων δημογραφικών ομάδων.
  • Πληρωμή ανά κλικ ή εμφάνιση: Επιλογές χρέωσης με βάση τα κλικ ή τις εμφανίσεις της διαφήμισης.

Ποια στοιχεία θα μας βοηθήσουν να αξιολογήσουμε την εταιρεία που έχει αναλάβει να μας διαχειρίζεται τα Google Ads

Όσον αφορά την αξιολόγηση μιας εταιρείας που χρησιμοποιεί Google Ads, ορισμένα σημεία προς εξέταση είναι:

  • Αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων: Πόσο καλά στοχεύουν το κοινό-στόχο και οδηγούν σε μετατροπές;
  • Ποιότητα των διαφημίσεων: Είναι ελκυστικές, σχετικές και ενημερωτικές;
  • Κόστος ανά κλικ (CPC)*: Είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με τον κλάδο;
  • Συνολική επένδυση: Η εταιρεία δαπανά αρκετά για να δει αποτελέσματα;
  • Αναλυτικά στοιχεία: Παρακολουθεί στενά τις εκστρατείες για βελτιώσεις;
  • Αναλυτικά τιμολόγια εξόδων

Ας δούμε καθένα ξεχωριστά

Τι σημαίνει “αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων Google Ads” και πώς πρακτικά το αξιολογούμε

Με απλά λόγια, αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων σημαίνει:

Πόσο καλά οι διαφημίσεις που έχουμε φτιάξει και προβάλλουμε πετυχαίνουν αυτό που θέλουμε.

Αν για παράδειγμα έχουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και θέλουμε να προσελκύσουμε περισσότερους πελάτες για να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας, τότε αποτελεσματικές θα είναι οι διαφημίσεις που:

  • Προσελκύουν πολλούς χρήστες στο site μας (π.χ. με υψηλό CTR* (Click-Through Rate))
  • Μετατρέπουν τους επισκέπτες σε πελάτες, δηλαδή αγοραστές (υψηλό CR* (Conversion Rate))
  • Μας φέρνουν κέρδος μεγαλύτερο από το κόστος τους (υψηλό ROAS* (Return On Advertising Spend/Investment))

Αν οι διαφημίσεις μας το πετυχαίνουν αυτό, τότε θεωρούνται αποτελεσματικές.

Τι σημαίνει “ποιότητα των διαφημίσεων” και γιατί έχει σημασία

Με τον όρο “ποιότητα των διαφημίσεων” στο Google Ads αναφερόμαστε σε διάφορα χαρακτηριστικά των διαφημίσεών μας που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητά τους.

Συγκεκριμένα, διαφημίσεις υψηλής ποιότητας στο Google Ads σημαίνει διαφημίσεις που είναι:

  • Ελκυστικές: έχουν καλό δημιουργικό, ωραίες εικόνες, καθηλωτικά βίντεο κτλ.
  • Σχετικές: ταιριάζουν με τα ενδιαφέροντα και τις αναζητήσεις του κοινού-στόχου
  • Ενημερωτικές: παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες στους χρήστες
  • Ειλικρινείς: δεν είναι παραπλανητικές ή υπερβολικές

Η ποιότητα των διαφημίσεων έχει μεγάλη σημασία, καθώς υψηλής ποιότητας διαφημίσεις οδηγούν σε υψηλότερο CTR* και μετατροπές, άρα και καλύτερα αποτελέσματα για την επένδυσή μας. Ναι η Google θα μας χρεώσει λιγότερα αν οι διαφήμίσεις μας είναι καλές με βάση τα παραπάνω χαρακτηριστικά.

Είναι σημαντικό να καταλάβετε ότι αυτά τα χαρακτηριστικά ακολουθούν την κοινλη λογική. Αν μια διαφήμιση δεν φαίνεται ΣΕ ΕΣΑΣ ελκυστική, σχετική, ενημερωτική ή ειλικρινείς… τότε απλά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.

Τι σημαίνει το κόστος ανά κλικ* να είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με τον κλάδο

Το κόστος ανά κλικ (Cost Per Click – CPC*) είναι ουσιαστικά το ποσό που πληρώνουμε κάθε φορά που κάποιος πατάει πάνω στη διαφήμισή μας στο Google Ads.

Όταν λέμε ότι το CPC* μας πρέπει να είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με τον κλάδο, εννοούμε ότι θα πρέπει να συγκρίνουμε το δικό μας CPC* με το μέσο όρο CPC* διαφημίσεων παρόμοιων εταιρειών/καταστημάτων στον κλάδο μας.

Για παράδειγμα αν έχουμε ένα ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο, θα δούμε τι μέσο CPC* έχουν ανταγωνιστές μας σε παρόμοιες διαφημίσεις. Αν το δικό μας CPC* είναι υψηλότερο, ίσως χρειαστεί να βελτιστοποιήσουμε τις διαφημίσεις μας για να γίνει πιο ανταγωνιστικό.

Έτσι εξασφαλίζουμε και το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τον προϋπολογισμό μας σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Η πλατφόρμα του Google Ads παρέχει ενσωματωμένα εργαλεία για να συγκρίνουμε το δικό μας μέσο CPC* (κόστος ανά κλικ) με τον μέσο όρο του κλάδου μας.

Συγκεκριμένα μπορούμε να ακολουθήσουμε τα παρακάτω βήματα:

  1. Πηγαίνουμε στο μενού “Αναφορές” του λογαριασμού μας στο Google Ads
  2. Επιλέγουμε την αναφορά “Μέσο κόστος ανά κλικ”
  3. Συγκρίνουμε το CPC* της καμπάνιας μας με το μέσο CPC* διαφημίσεων στον τομέα “Κορυφαίος τομέας”
  4. Αν είναι σημαντικά μεγαλύτερο, μπορεί να χρειάζεται βελτιστοποίηση ή αλλαγή στρατηγικής

Αν δεν έχετε πρόσβαση, που θα πρέπει να έχετε, ζητήστε από την εταιρεία που τα διαχειρίζεται να σας στείλει την αναφορά. Είναι ένα πινακάκι που η πλατφόρμα Google Ads επιτρέπει να κατεβάσουμε για κάθε καμπάνια* ξεχωριστά.

Τι σημαίνει “Συνολική επένδυση στα Google Ads” και πώς το αξιολογούμε

Η συνολική επένδυση στο Google Ads αναφέρεται στο συνολικό ποσό που διαθέτει μία επιχείρηση για τις διαφημιστικές της καμπάνιες σε ένα χρονικό διάστημα. Μπορεί πχ να είναι το ετήσιο προϋπολογισμό για το Google Ads.

Για την αξιολόγησή της υπάρχουν 2 σημαντικά σημεία:

  1. Ύψος επένδυσης Πόσα έχουμε επενδύσει συνολικά στο Google Ads σε σχέση με τα έσοδά μας και τον ανταγωνισμό. Αν είναι χαμηλά, ίσως χρειάζεται μεγαλύτερη επένδυση.
  2. Απόδοση επένδυσης (ROAS) αν κάνουμε διαφημίσεις προϊόντων. Πόσα κερδίζουμε για κάθε ευρώ που ξοδεύουμε σε διαφήμιση. Όσο υψηλότερο το ROAS, τόσο πιο αποτελεσματική είναι η επένδυσή μας.

Το πόσο έχουμε κερδίσει κάνοντας διαφημίσεις είναι ένας δείκτης που μόνο η επιχείρηση ή ο επαγγελματίας μπορεί να υπολογίσει γιατι ξέρει το καθαρό κέρδος του προϊόντος ή της υπηρεσίας του. Είναι πάρα πολλά τα παραδείγματα που η κίνηση είναι μεγάλη από τις διαφημίσεις Google Ads αλλά δεν είναι συμφέρουσες, είτε γιατί ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και άρα είναι πολύ ακριβές, είτε γιατί το προϊόν ή η υπηρεσία έχει πολύ μικρό κέρδος, είτε γιατί η εταιρεία ή ο επαγγελματίας δεν ήταν έτοιμοι να διαχειριστούν την αύξηση της κίνησης και άρα πήγε χαμένη. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα χρειαστεί να δείτε μήπως άλλα εργαλεία digital marketing μπορεί να δουλέψουν καλύτερα για εσάς.

Πώς πέρνουμε τα αναλυτικά στοιχεία για τις Google διαφημίσεις και τί να προσέξουμε

Τα Google Ads μας δίνουν την δυνατότητα να συνδέσουμε την καμπάνια με τα αναλυτικά της σελίδας μας Google Analytics. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να δούμε πόσοι ήρθαν στην σελίδα μας από που και τί έκαναν.

Αυτή η εικόνα έχει πολύ μεγάλη αξία για να ξέρουμε πόσο καλά αποδίσει κάθε καμπάνια που κάνουμε.

Ένας έξυπνος τρόπος είναι να βάλουμε ένα ξεχωριστό τηλέφωνο στις διαφημίσεις της Google Ads και να τους οδηγούμε σε μια ειδική σελίδα. Έτσι θα ξέρουμε 100% ότι όποιος πήρε σε αυτό το τηλέφωνο ή επισκέφτηκε αυτή τη σελίδα ήρθε από τις πληρωμένες διαφημίσεις της Google.

Ένας πολύ σημαντικός δείκτης από τα αναλυτικά στοιχεία της Google Ads επίσης είναι το Optimisation Score. Το Optimization Score* είναι ένας δείκτης που παρέχει η Google στο Google Ads για να μας δείξει πόσο καλά έχουμε βελτιστοποιήσει τις καμπάνιες μας. Όσο πιο κόντα στο 100% είναι τόσο λιγότερα πληρώνουμε για την καμπάνια μας και τόσο πιο καλά αποδίσει. Η Google Ads επιτρέπει να κατεβάσουμε το σκορ αυτό σε εικόνα.

Πώς είναι τα τιμολόγια της Google Ads και τί αναφέρουν

Τα τιμολόγια του Google Ads παρέχουν αναλυτική απεικόνιση των χρεώσεων μας για τις υπηρεσίες διαφήμισης της Google.

Συγκεκριμένα, στα τιμολόγια Google Ads αναγράφονται συνήθως τα εξής στοιχεία:

  • Ημερομηνία έκδοσης
  • Χρονική περίοδος τιμολογίου (π.χ. Νοέμβριος 2022)
  • Σύνολο επιλέξιμων χρεώσεων
  • Ανάλυση χρεώσεων ανά καμπάνια ή διαφημιστική ομάδα
  • Φόρος προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ)
  • Τελικό συνολικό πληρωτέο ποσό

Έτσι γνωρίζουμε αναλυτικά το κόστος της διαφημιστικής μας επένδυσης στην Google.

Google Ads τι ειναι
Παράδειγμα δεύτερης σελίδας τιμολογίου της Google με πριγραφές και επεξηγήσεις για κάθε χρέωση.

Τι να ζητησετε από την εταιρεία διαχείρισης να σας δειξει

Έχουν αναφερθεί διάσπαρτα στο άρθρο αλλά θα τα αναφέρουμε εδώ για να τα τονίσουμε. Ζητήστε:

  • Αναφορά κόστος ανά κλικ (CPC*)
  • Optimasation score* της κάθε καμπάνιας σε εικόνα που έχει κατάβει από το Google Ads
  • Τιμολόγιο της Google που βγαίνει κάθε μήνα
  • Αναφορά κόστους και εξόδων για κάθε καμπάνια κάθε μήνα
  • Αναλυτικά στοιχεία από την Google Analytics για την απόδοση της καμπάνιας κάθε μήνα
  • Ποιες καμπάνιες τρέχουν κάθε φορά

Όταν ακούσετε αυτά τρέξτε

Τις παρακάτω περιπτώσεις τις έχουμε ακούσει και γιαυτό τις αναφέρουμε. Δεν θα μπορούσαμε καν να τις φανταστούμε αν δεν μας τις έλεγαν, γιατί είναι τόσο εξοφρενικές.

Η πλατφόρμα Google Ads μας χρεώνει ανά καμπάνια*.

Η χρήση μόνο μίας λέξης-κλειδί για κάθε καμπάνια Google Ads θεωρείται λανθασμένη πρακτική γιατί:

  1. Περιορίζει υπερβολικά το κοινό στόχο Με 1 λέξη κλειδί στοχεύουμε ένα πολύ στενό κοινό, χάνοντας πιθανούς πελάτες.
  2. Αυξάνει το κόστος ανά κλικ (CPC*) Το “bidding” για δημοφιλείς λέξεις είναι υψηλό οπότε αυξάνεται το CPC*.
  3. Κινδυνεύουμε να μείνουμε χωρίς προϋπολογισμό εξαντλώντας γρήγορα τον προϋπολογισμό για 1-2 λέξεις κλειδιά κινδυνεύουμε να μείνουμε χωρίς κονδύλια.
  4. Αυξάνει τον ανταγωνισμό οι δημοφιλείς λέξεις έλκουν έντονο ανταγωνισμό με μεγάλες εταιρείες.

Για αυτούς τους λόγους, πρέπει να χρησιμοποιούμε περισσότερες σχετικές λέξεις κλειδιά ανά καμπάνια.

Η ίδια η Google στον αναλυτικό οδηγό Google Ads τι ειναι που έχει φτιάξει, μας προτρέπει να προσθέσουμε 15 – 20 λέξεις κλειδιά και επιπλέον εναλλακτικές σε κάθε βασική λέξη κλειδί που προσθέτουμε.

Με λίγα λόγια η εταιρεία που σας χρεώνει τα Google Ads ανά λέξη κλειδί όσο περισσότερες λέξεις αγοράσετε από την εταιρεία τόσα περισσότερα θα κερδίδει γιατί τόσα λιγότερα θα της χρεώνει η Google Ads. Από την άλλη εσείς για να έχετε μια βασική καμπάνια θα χρειαστεί να πληρώσετε ένα δισανάλογα μεγάλο ποσό, όχι στην Google αλλά στην εταιρεία που τα διαχειρίζεται.

Καταρχάς η Google καταλαβαίνει ότιοι περισσότερες εταιρείες δεν κάνουν μόνες τους διαφημίσεις αλλά έχουν άλλες που τις διαχειρίζονται, καθώς η πλατφόρμα Google Ads είναι δύσκολη και περίπλοκη και υπάρχουν πολλές παράμετροι που χρειάζεται και να ξέρει και να λάβει υπόψιν κανείς. Έτσι η Google Ads δίνουν την δυνατότητα να κάνει διαφορετικούς υπολογαριασμούς και αυτοί να έχουν διαφορετικές εταιρείες οι οποίες χρεώνονται.

Αλλά αν δεν θέλετε να πληρώνεται απευθείας την Google για δικούς σας λόγους η Google Ads μας δινει την δυνατότητα να κατεβάσουμε σε πινακάκι πόσο έχει ξοδευτεί ανά καμπάνια για όποιο χρονικό διάστημα επιλέξουμε.

Ζητήστε τις αναφορές. Έχουμε δει εταιρείες να στέλνουν ένα απλό email περιγράφοντας με τα κόστη με πολλές γενικότητες. Το ατού της Google είναι ότι έχει αναφορές για τα πάντα, ζητήστε τις για να ξέρετε τι πληρώνετε και που.

Google Ads τι ειναι
Παράδειγμα από πραγματικό πίνακα χρεώσεων Google Ads

Χρειάζεται να κάνει Google Ads μια επιχείρηση ή επαγγελματίας;

Η διαφήμιση μέσω της πλατφόρμας Google Ads μπορεί να φέρει σημαντικά οφέλη τόσο σε επιχειρήσεις όσο και σε επαγγελματίες. Ορισμένοι βασικοί λόγοι είναι οι εξής:

  1. Αύξηση ορατότητας και εμβέλειας: Μπορούμε να προβάλλουμε τις διαφημίσεις μας σε εκατομμύρια χρήστες της Google ανά τον κόσμο.
  2. Στόχευση συγκεκριμένου κοινού: Μπορούμε να εμφανίζουμε τις διαφημίσεις μας ακριβώς στους χρήστες που μας ενδιαφέρουν με βάση κριτήρια που θέτουμε.
  3. Αυξάνει την επισκεψιμότητα ιστοσελίδας / καταστήματος: Οι νέοι χρήστες από τις διαφημίσεις μετατρέπονται σε επιπλέον πωλήσεις.
  4. Ανάλυση αποτελεσμάτων: Μπορούμε να έχουμε μετρήσιμα στοιχεία για την αποτελεσματικότητά τους.

Όμως δεν συμφέρει να χρησιμοποιήσουμε Google Ads διαφήμιση σε κάποιες περιπτώσεις, με βασικότερες:

  1. Όταν έχουμε πολύ μικρό προϋπολογισμό. Το Google Ads απαιτεί συνεχή επένδυση για καλά αποτελέσματα.
  2. Για προϊόντα/υπηρεσίες που δεν είναι κερδοφόρα ή με χαμηλά περιθώρια κέρδους γενικά. Το κόστος διαφήμισης δε θα αποσβέσει.
  3. Όταν δεν μπορούμε να μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα, δηλαδή αν οδηγεί όντως σε περισσότερες πωλήσεις ή εγγραφές.
  4. Αν δεν έχουμε τον χρόνο ή τις γνώσεις να το διαχειριστούμε σωστά για καλή βελτιστοποίηση. Απαιτεί συνεχή παρακολούθηση.

Γι’ αυτούς τους λόγους, κρίνεται προσεκτικά αν το Google Ads είναι όντως κατάλληλο για το δικό μας μοντέλο επιχείρησης.

Καλό είναι να συνδυάζουμε τις διαφημίσεις Google Ads με SEO*. Ο συνδυασμός των Google Ads με τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικός, γιατί:

  1. Συμπληρώνουν ο ένας τον άλλον: Τα Google Ads φέρνουν άμεση επισκεψιμότητα, το SEO μακροπρόθεσμα οργανική.
  2. Μειώνεται το κόστος ανά μετατροπή: Περισσότεροι χρήστες φτάνουν οργανικά στο site χωρίς κόστος διαφήμισης.
  3. Βελτιστοποίηση λέξεων-κλειδιών: Τα analytics από τα Google Ads βοηθούν στην επιλογή λέξεων-κλειδιών για το SEO.
  4. Βελτίωση βαθμολογίας ποιότητας: Η εξωτερική εισροή επισκεπτών βελτιώνει μετρικές σημαντικές για το SEO.

Ο συνδυασμός Google Ads και SEO δίνει σημαντική ώθηση στην ορατότητα και την κίνηση ενός site.


Τι σημαίνει CTR;

Το CTR (Click-Through Rate) είναι ένας δείκτης μέτρησης της αποτελεσματικότητας μιας διαφήμισης.
Συγκεκριμένα, το CTR μετράει το ποσοστό των χρηστών που κάνουν κλικ στη διαφήμιση σε σχέση με το σύνολο των εμφανίσεων (impressions) που έχει η διαφήμιση.
Για παράδειγμα, αν μια διαφήμιση εμφανίστηκε 100 φορές (100 impressions) και 10 χρήστες πάτησαν πάνω της (clicks), τότε το CTR της διαφήμισης είναι 10/100 = 10%.
Ουσιαστικά δείχνει πόσο ελκυστική είναι μια διαφήμιση στο κοινό στόχο της. Υψηλό CTR θεωρείται καλό και σημαίνει πιο ελκυστική διαφήμιση. Χαμηλό σημαίνει ότι χρειάζεται βελτίωση.

Τι σημαίνει CR

Το CR (Conversion Rate) είναι ένας ακόμα σημαντικός δείκτης μέτρησης της αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας.
Συγκεκριμένα, το Conversion Rate μετράει το ποσοστό των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας που ολοκληρώνουν μια επιθυμητή ενέργεια. Αυτή η ενέργεια ονομάζεται μετατροπή ή conversion.
Για παράδειγμα, σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα επιθυμητή μετατροπή είναι η αγορά ενός προϊόντος. Οπότε το CR δείχνει πόσοι από τους επισκέπτες μιας σελίδας ολοκλήρωσαν την αγορά ενός προϊόντος σε σχέση με τους συνολικούς επισκέπτες της σελίδας.
Όσο υψηλότερο το CR, τόσο πιο αποτελεσματική είναι η διαφήμιση και η ιστοσελίδα στη μετατροπή των επισκεπτών σε πελάτες.

Τι σημαίνει ROAS

Το ROAS (Return On Advertising Spend/Investment) είναι ένας από τους σημαντικότερους δείκτες μέτρησης της αποτελεσματικότητας και κερδοφορίας μιας διαφημιστικής καμπάνιας.
Συγκεκριμένα το ROAS μετράει την απόδοση ή τα κέρδη που αποφέρει κάθε ευρώ που ξοδεύουμε σε διαφήμιση. Υπολογίζεται διαιρώντας τα κέρδη από μια καμπάνια με το κόστος της καμπάνιας.
Για παράδειγμα αν για κάθε 100€ που ξοδεύουμε σε διαφήμιση κερδίζουμε 200€, τότε το ROAS είναι 200/100=2 ή 200%.
Όσο υψηλότερο το ROAS, τόσο πιο αποδοτική και κερδοφόρα είναι η διαφημιστική καμπάνια μας.
Προσοχή το ROAS ανταποκρίνεται μόνο στις διαφημίσεις προϊόντων.

Τι σημαίνει κόστος ανά κλικ (Cost Per Click – CPC)

Το Κόστος ανά Κλικ (Cost Per Click – CPC) είναι ένας πολύ σημαντικός όρος στις διαφημίσεις Google Ads.
Συγκεκριμένα το CPC αναφέρεται στο κόστος που πληρώνει ο διαφημιζόμενος κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμισή του. Άρα είναι το κόστος ανά κλικ.
Για παράδειγμα, αν έχουμε ορίσει ότι θα πληρώνουμε 0,50€ ανά κλικ στη διαφήμισή μας, τότε:
Αν η διαφήμιση έλαβε 100 κλικ, θα πληρώσουμε = 100 X 0,50€ = 50€
Αν έλαβε 200 κλικ, θα πληρώσουμε = 200 X 0,50€ = 100€
Το CPC μπορεί να διαφέρει ανά κλάδο και λέξη-κλειδί που στοχεύει η διαφήμιση. Όσο υψηλότερη η ζήτηση για μια λέξη-κλειδί, τόσο υψηλότερο το CPC της.

Τι είναι η καμπάνια Google Ads

Μια καμπάνια Google Ads είναι μια ομαδοποίηση διαφημίσεων που έχουν έναν κοινό διαφημιστικό στόχο.
Συγκεκριμένα, μια τυπική καμπάνια Google Ads αποτελείται από:
Διαφημιστικό στόχο: Π.χ. αύξηση πωλήσεων, απόκτηση leads*, προβολή brand κτλ.
Στοχευμένο κοινό: Το κοινό που θέλουμε να στοχεύσουμε βάσει δημογραφικών ή άλλων χαρακτηριστικών.
Ομάδες διαφημίσεων: Περιέχει μία ή περισσότερες ομάδες διαφημίσεων που μοιράζονται τον ίδιο στόχο και κοινό.
Προϋπολογισμός: Το ημερήσιο ή μηνιαίο κόστος που διατίθεται για την καμπάνια.
Δημιουργώντας μια εστιασμένη καμπάνια Google Ads με σωστό targeting*, μπορούμε να πετύχουμε καλύτερα αποτελέσματα.
Με λίγα λόγια δεν μπορεί μια καμπάνια δική σας να μπερδεύετε με οποιουδήποτε άλλου πελάτη έχει η εταιρεία που σας εξυπηρετεί.

Τι σημαίνει σωστό targeting στα Google Ads

Με τον όρο σωστό targeting στις καμπάνιες Google Ads εννοούμε την επιλογή του κατάλληλου κοινού-στόχου στο οποίο θέλουμε να εμφανίζονται οι διαφημίσεις μας.
Σωστό targeting σημαίνει να στοχεύουμε ακριβώς αυτή την κατηγορία χρηστών που ενδιαφέρονται για το προϊόν/υπηρεσία μας και είναι πιο πιθανό να μετατραπούν σε πελάτες.
Για παράδειγμα αν έχουμε ένα e-shop με ρούχα μπορούμε να στοχεύσουμε:
– Δημογραφικά: ηλικία, φύλο, γεωγραφική περιοχή
– Ενδιαφέροντα χρηστών: μόδα, shopping, lifestyle κτλ
– Αναζητήσεις σχετικές με την επωνυμία ή τα προϊόντα μας
Έτσι φτάνουμε αποτελεσματικότερα τους ιδανικούς πελάτες μας.

Ποια είναι τα Leads

Leads στο digital marketing ορίζονται οι δυνητικοί πελάτες που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μίας εταιρείας.
Στην περίπτωση διαφημίσεων μέσα από την πλατφόρμα Google Ads, leads θεωρούνται κάποιοι χρήστες που:
– Πατάνε πάνω στις διαφημίσεις και επισκέπτονται το site
– Υποβάλλουν μία φόρμα εγγραφής / ενδιαφέροντος
– Καλούν στο τηλέφωνο την εταιρεία
– Στέλνουν email για να ζητήσουν περισσότερες πληροφορίες
Οπότε η απόκτηση leads μέσω διαφημίσεων στο Google Ads μπορεί να είναι ένας σημαντικός διαφημιστικός στόχος.

Τι είναι το Optimisation Score των Google Ads

Το Optimization Score είναι ένας δείκτης που παρέχει η Google στο Google Ads για να μας δείξει πόσο καλά έχουμε βελτιστοποιήσει τις καμπάνιες μας.
Συγκεκριμένα:
– Bαθμολογεί την καμπάνιά μας σε μία κλίμακα από το 1 έως το 10
– Υψηλότερη βαθμολογία σημαίνει πιο βελτιστοποιημένη και αποτελεσματικότερη καμπάνια
– Βασίζεται σε παράγοντες όπως ποιότητα των διαφημίσεων και των λέξεων-κλειδιών μας
– Μέσω του Optimization Score, η Google μας δείχνει τι μας μένει να βελτιώσουμε στην καμπάνια για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Τι σημαινει SEO;

SEO (Search Engine Optimization) σημαίνει βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης και είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας έτσι ώστε να εμφανίζεται υψηλότερα στα οργανικά (μη πληρωμένα) αποτελέσματα αναζήτησης.
Ορισμένες βασικές τεχνικές SEO είναι:
-Βελτιστοποίηση περιεχομένου (κείμενα, δομή κτλ)
-Βελτίωση τεχνικών παραμέτρων ιστοσελίδας
-Αύξηση ποιοτικών backlinks από άλλες σελίδες
-Χρήση στοχευμένων keywords
Στόχος του SEO είναι περισσότεροι χρήστες να βλέπουν την ιστοσελίδα στις αναζητήσεις τους.

Τι είναι display ads στο Youtube

Οι διαφημίσεις display στο YouTube είναι γραφικές διαφημίσεις βίντεο που προβάλλονται στο YouTube με στόχο την αύξηση της εμβέλειας και της ευαισθητοποίησης για μια μάρκα ή εταιρεία.
Συγκεκριμένα οι display διαφημίσεις στο YouTube περιλαμβάνουν:
Προ-τριάρισμα (pre-roll) βίντεο διαφημίσεις πριν την αναπαραγωγή ενός βίντεο
Βίντεο διαφημίσεις στη διάρκεια (mid-roll), κατά την αναπαραγωγή ενός βίντεο
Γραφικά banners και άλλο πολυμεσικό περιεχόμενο
Εμφανίζονται σε εκατομμύρια χρήστες του YouTube και βοηθούν στην αύξηση του brand awareness.